חמש התכונות העיקריות של אתרי גוגל (Google Sites) החדשים
רבות כבר נכתב על העיצוב החדש של גוגל סייטס. בעיקרון, המערכת החדשה מאפשרת לעצב אתרי גוגל ידידותיים לסלולר מצד אחד, אבל זה בא על חשבון תכונות מוכרות. חלק מהתכונות של האתרים לא השתנו אמנם והם עדיין מהווים כלי בסיסי ליצירת אתרים כמו למשל: האפשרות לשתף פעולה עם עורכים אחרים לפי רצונכם וחיבור לגוגל אנליטקס לקבלת סטטיסטיקות גלישה.
במסגרת העדכון גוגל הסירה מספר תכונות שהיו בעבר בגוגל סייטס: אין עוד גאדג'טים או פריסות עמוד, הערות (תגובות), הרשאות גישה ברמת הדף, דיונים ולמעשה אין יותר אפשרות לבניית דפי אינטרנט רק למחשבים שולחניים.
במקום זאת, בגוגל סייטס מספקים כעת את הדרך הפשוטה ביותר להציג קבצים משותפים בענן בהקשרם באינטרנט. כל דף הוא כעת עמודה אחת של תוכן שקל לקרוא אותו בשולחן עבודה, טאבלט או מובייל. יתרה מכך – כל האלמנטים של כל אתר פועלים ביחד הודות לאפשרויות של בחירת נושאים, גופנים וצבעים שיוצרים עיצוב קוהרנטי ואחיד.
הנה חמשת הדברים שכדאי לזכור במעבר מ-Google Sites הקלאסי לגרסה המודרנית והעכשווית
1. אתם יכולים ליצור דפי אינטרנט שמוצגים באופן אחיד בכל מכשיר
גוגל כבר בחרה עבורכם: עמודה אחת ללא תגובות בתחתית העמוד. עם זאת, אתם יכולים לבחור היכן למקם את סרגל הניווט (למעלה או בצד באמצעות לחיצה על סמל התפריט) ובין שלושה סוגים שונים של כותרות (עם הדר (כותרת אתר) גדול, בינוני או ללא באנר.
2. אתם יכולים להכניס בנוחות תוכן מכונן הענן שלכם (Google Drive) ומאפליקציות אחרות
כרגיל, אתם יכולים להוסיף, לערוך ולעצב טקסט וכן להוסיף, לחתוך ולשנות את גודל התמונות באתר שלכם. כמו כן, אתם יכולים להוסיף תוכן מסוגים שונים מהכונן של גוגל לאתר שלכם: מסמכים, דפי עבודה, מצגות, טבלאות, סרטי וידאו ותמונות. אתם עדיין יכולים להוסיף יומנים, מפות וסרטונים של יו-טיוב. כל האפשרויות האלו מוצגות לגולש באופן מוקטן והוא יכול לבחור לצפות בהם באופן מלא.
3. אתם יכולים להטמיע גם תוכן חיצוני
במידה ואתם מכניסים קישור למאמר חיצוני, גוגל סייטס יוסיף לכך תמונה, כותרת ותיאור כאשר באפשרותכם לבחור להציג או להסתיר אותם. מהניסיון שלנו, רוב ההטמעות של תוכן חיצוני בוצעו בהצלחה ובמידה ולא – אתר גוגל סייטס יציג את הקישור לתוכן, למשל במקרה של ציוצים בטוויטר כי אין אפשרות טכנית לקשר אותם ישירות או להטמיעם.
4. אתם יכולים להתאים ולהזיז יחידות של תוכן
אתם יכולים להעביר קטעי תוכן למעלה או למטה בדף שלכם: בחרו את שתי השורות של חמש הנקודות (בצד שמאל של התמונה לעיל), לחצו על העכבר והעבירו את קטע הטקסט לאן שתרצו מעלה או מטה. בתוך כל קטע של תוכן תוכלו לשנות את הגודל של מסגרת התוכן (למשל להציג יותר או פחות טקסט), למרכז תמונה או קטע של טקסט. למעשה, גוגל סייטס מאפשר לאתר שלכם להיות קוהרנטי מבחינה ויזואלית הודות לעובדה אחת: הם מתאימים את התוכן שלכם לקווי הרשת שקיימים כבר בהם בילט-אין.
בנוסף, ניתן להתאים אישית את הרקע של קטע הטקסט כדי למשוך תשומת לב חזותית אליו. לבחירתכם רקעים בצבע לבן, אפור או שחור ובאפשרותכם גם להוסיף תמונה. במידה ותוסיפו לקטע תמונת רקע, גוגל סייטס יתאימו אותה כדי לשפר את החזות של התוכן שלכם. ואל תדאגו, אתם תמיד יכולים לבטל את האופציה הזו...
5. אתם יכולים לפרסם את האתר שלכם לכל העולם או במסגרת הדומיין שלכם
נכון לעכשיו יש שתי אפשרויות שיתוף בעת הפרסום: אפשרות לפרסום תוך ארגוני או פרסום פומבי. זהו שינוי משמעותי מההרשאות ברמת הדף שהיו בגוגל אתרים הקלאסי: הם אמנם אפשרו לשלוט בגישה לדפים ספציפיים באתר אך הגישה אליהם לעיתים הייתה מורכבת.
לסיכום – לאחר נסיון אישי עם גוגל סייטס המשופר הגענו למסקנה: זוהי דרך אלגנטית לפרסם טקסט, תמונות ותוכן מכונן משותף וממקורות גוגל אינטרנטיים אחרים. אם אתם משתמשים בגוגל סוויט כבר עכשיו, אתרי גוגל סייטס החדשים יאפשרו לכם לבנות אתר אינטרנט במהירות ובקלות - והכי חשוב - עם עיצוב אלגנטי ומזמין!