תוספות חדשות בממשק עיצוב הרקע לאתרי GoogleSites

תאריך פרסום: Sep 25, 2013 8:12:51 AM

הקדמה

במשך שנים לאתרי גוגל-סייטס היו חסרים תכונות עיצוב עיקריות. היו אז שלוש אפשרויות עיצוב לרקע הגלובלי של האתר. בחירת צבע מסויים כצבע רקע, בחירת תמונה או תמונת עטיפה.

תמונת העטיפה כעיקרון מונחת על גבי התמונה הרגילה וכך אפשר ליצור כותרת לאתר שמצד אחד תהווה חלק עליון ומצד שני שתהיה מתחת לסרגל הכלים האופקי.

וכעת בגוגל סייטס החליטו להוסיף עוד 2 אפשרויות בקטגוריית תמונת עטיפה. מיקום קבוע לתמונת העטיפה ומתיחה של תמונת העטיפה. זה נראה כך בממשק העריכה:

במיקום קבוע

למה הכוונה ברקע במיקום קבוע? יכול להיות שראיתם דברים דומים במשך שנים כמו לדוגמה בבלוגים שונים בבלוגר. בעיקרון תמונת הרקע תקועה במיקום קבוע כך שלא משנה כמה הגולש יגלול את התוכן למטה, התמונה תשאר במיקום קבוע.

הנה דוגמה.

מתח לכיסוי הדף

אפשרות זו תבטיח כי התמונה או הרקע שהכנסתם ימתחו ויכסו 100% מהמסך של הגולש, לא משנה באיזה מסך הגולש משתמש ולכן, צריך להשתמש באפשרות זו בזהירות כי אתם אף פעם לא יודעים באיזה סוג של מסכים הגולשים שלכם משתמשים.

אנו ממליצים להשתמש באפשרות זו בתמונות HD גדולות שיכולות להישאר חדות גם במסכים גדולים במיוחד. אפשרות נוספת ומומלצת לאתרים עם תעבורת גולשים גבוהה היא לבדוק בגוגל אנליטיקס מהי רזולציית המסך הנפוצות ביותר בקרב הגולשים באתר ולהכין את הרקע בהתאם (כמובן, לא לשכוח לעקוב כל חצי שנה אחר הרזולציות הנפוצות ולעדכן בהתאם את תמונת הרקע).