תיאור דף (Meta Tag Description) בגוגל סייטס

תיאור הדף בגוגל סייטס

עד היום היה אפשר להכניס תיאור רק ברמת האתר. לדוגמה, אתר זה כולו מתואר עבור גוגל כאתר שעוסק ב"בניית אתרים בגוגל". לא היה ניתן עד היום להגדיר תיאור לכל עמוד ומנוע החיפוש היה בעיקר מסתמך על כותרת העמוד ועל התוכן שבו כדי לקבוע את תיאור העמוד.

בזמן האחרון, אט אט, משתמשים החלו לגלות בתפריט ניהול העמוד נוסף עוד שדה חדש - "תיאור הדף". בעמוד זה ניתן לתאר בכמה משפטים קצרים במה עוסק העמוד ותיאור זה יופיע (כולו או חלקו) בתוצאות החיפוש בגוגל.

על מי ועל מה זה משפיע?

האמת, זה ישפיע לטובה על רוב האתרים שבנויים בגוגל סייטס כי זה יאפשר למנהלי האתר להגדיר אילו עמודים עוסקים באיזה נושא.

לצורך הדוגמה, בואו נשתמש ביצחק. ליצחק יש אתר לבניית אתרים אך יצחק גם מציע שירותי כתיבת תוכן, קידום אתרים ופרסום בגוגל אדוורדס. עד היום האתר של יצחק תואר עבור מנועי החיפוש כאתר שעוסק בעיקר בבניית אתרים, אך מהיום אם יצחק ישתמש באפשרות של "תיאור הדף" הוא יוכל להגדיר למנוע החיפוש שדפים מסויימים עוסקים בבניית אתרים, חלקם עוסק בכתיבת תוכן וחלקם עוסק בפרסום ממומן בגוגל.

באינטראנטים (אתרים פנים ארגוניים) - יכולים המשתמשים לכתוב את "תיאור האתר" כדי להורות או להנחות משתמשים אחרים בנוגע לתוכן הרצוי באותו עמוד.

מסקנה

העדכון הזה מוכיח לנו כי לצוות המפתח את גוגל סייטס אכפת מאתרי גוגל סייטס תדמיתיים שמיועדים לגולשים באינטרנט. ברור לחלוטין כי ב-Google Sites הוא בראש ובראשונה כלי שמיועד לשימוש פנימי, אך עדכון זה באמת מוכיח שגול-סייטס הולך ותופס מעמד של פלטפורמה טובה וחזקה עבור אתרי אינטרנט ציבוריים.כלים נוספים שמיועדים לקידום האתר הם תמיד טובים, אבל עכשיו העדכון הזה נותן לנושא קידום האתרים בגוגל סייטס - דחיפה משמעותית.